Actualment l’activitat educativa i formativa de la Fundació Familiar Catalana (FFC) és desenvolupa en tres grans àrees:
Universitat Internacional de Catalunya, Fundació Privada
El principal projecte i el més gran de la FFC és la Universitat Internacional de Catalunya, Fundació Privada (d'ara endavant també UIC Barcelona). Aquesta universitat va ser promoguda per la FFC i actualment formen part del mateix projecte educatiu en l’àmbit universitari.
 Fert Batxillerat
La FFC, és també la promotora del Fert Batxillerat, d'ara endavant (FERT),centre educatiu que, integrat a la FFC, està especialitzat en l'etapa educativa del Batxillerat i vol assegurar una educació de qualitat i una bona preparació per accedir a la universitat.
Concessió de beques i ajudes
La tercera àrea de la FFC és la concessió de beques i ajudes per estudiar a UIC Barcelona i al FERT als estudiants en situacions especials que no tenen accés a beques públiques o d’altres entitats i que, com a conseqüència de la seva situació familiar, no poden afrontar el cost dels estudis que volen dur a terme. La concessió d'aquestes beques és supervisada i aprovada en tots els casos pel patronat considerant els recursos dels alumnes i el seu nivell acadèmic.